Piąta edycja kampanii MIŁO!, mającej na celu promowanie aktywnych form transportu wśród dzieci, dobiegła końca. Inicjatywa, która trwała od końca marca do połowy czerwca, przyciągnęła dużą liczbę uczestników, w tym nowo dołączone placówki. Kampania skupiała się na edukacji oraz poprawie bezpieczeństwa w rejonach szkół i przedszkoli, co zostało pozytywnie odebrane przez społeczność lokalną.
W tegorocznej edycji udział wzięło 8 szkół podstawowych i 11 przedszkoli, w tym dwa nowe uczestnicy: Szkoła Podstawowa nr 8 oraz Pszczółka Dwujęzyczne Przedszkole Niepubliczne. Najbardziej intensywnym miesiącem kampanii był maj, w którym odnotowano łącznie 36 654 aktywne podróże do placówek, przy średniej frekwencji na poziomie 78,2%. Uczestnictwo dzieci w aktywnościach kampanii wskazuje na stały wzrost zainteresowania zdrowym stylem życia oraz ekologicznymi formami transportu.
Kampania MIŁO! nie tylko promowała aktywne podróże, ale również edukowała uczestników w zakresie bezpiecznego poruszania się po mieście. W ramach działań organizowane były zajęcia w szkołach, które zachęcały dzieci do korzystania z pieszych spacerów, jazdy na rowerze oraz hulajnodze. Uczestnicy akcji zyskali również odpowiednie nagrody w postaci dyplomów i voucherów na basen, co zakończyło całą kampanię w miłej atmosferze. Organizacja wydarzenia została wsparta przez lokalne instytucje, co świadczy o ich zaangażowaniu w promocję zdrowego stylu życia wśród najmłodszych.
Źródło: Urząd Miasta Tczew
Oceń: Zakończenie V edycji kampanii MIŁO! w Tczewie
Zobacz Także