Nowa ogólnopolska kampania „Mistrzu, zwolnij” wystartowała 2 września, która ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach polskich. Jest to kontynuacja wcześniejszych działań, które od lat prowadzono w ramach akcji „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”. Statystyki wypadków drogowych w Polsce wciąż nie są optymistyczne, co skłoniło PZU oraz Policję do podjęcia intensywnych działań prewencyjnych.
Inicjatywa ma na celu nie tylko edukację kierowców, ale także promowanie odpowiedzialności wśród wszystkich uczestników ruchu drogowego. Zgodnie z danymi, w ubiegłym roku na polskich drogach zginęło blisko 1900 osób, a podczas tegorocznych wakacji liczba ofiar też była alarmująca. Kampania „Mistrzu, zwolnij” skupia się na budowaniu kultury, w której atmosfera wzajemnej troski i reagowania na niebezpieczeństwa staje się normą.
W ramach kampanii planowane są różne działania, w tym szeroko zakrojona reklama telewizyjna oraz rozdawanie milionów naklejek z hasłem kampanii. Policja również angażuje się w tę inicjatywę, wręczając naklejki i ulotki podczas kontroli drogowych. Działania mają na celu nie tylko ostrzeżenie kierowców o nadmiernej prędkości, ale także promowanie mądrego podejścia do prowadzenia pojazdu, które w dłuższej perspektywie ma szansę przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków.
Dodatkowo, w różnych lokalizacjach na terenie Polski zainstalowano billboardy przypominające kierowcom o bezpieczeństwie w ostatnich kilometrach podróży. W kampanię zaangażowano również nowoczesne formy, takie jak internetowe konkursy, które zachęcają do poprawy umiejętności jazdy. Trwały relaks i refleksja na temat szybkiej jazdy to kluczowe koncepcje, które mają na celu wpływanie na postawy użytkowników dróg oraz podjęcie wspólnych działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach.
Źródło: Policja Tczew
Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” – PZU i Policja w akcji na rzecz bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także